Перейти до основного вмісту

7 важливих навичок, які ми втрачаємо, коли зовсім перестаємо писати від руки


Американські федеральні загальноосвітні нормативи 2010 року рекомендують навчати письму лише у дитячому садку та першому класі, куди дітей віддають у п'ять років. У половині штатів так і вчинили. Тобто з шести років багато американських дітей рукою вже не пишуть, а алфавіт вчать на комп'ютері з планшетами.

Восени 2016 року у Фінляндії пішли до школи перші діти, яких не змушували писати.

У Великій Британії від прописів не відмовилися, але першокласників відразу вчать письмового та друкованого листа. Як тільки дитина навчиться абияк прописам, вона здає за ними залік і майже завжди переходить на запис друкованими літерами — вся Великобританія пише саме ними. Деякі британці можуть навіть не зрозуміти текст, записаний рукою російського емігранта, який вивчав англійські прописи в радянській школі.

Які наслідки відмови писати рукою чекають на школярів і взагалі всіх нас?

1. Ми почнемо гірше читати. А ще постраждає моторика та координація.

 2. У дітей, які мало пишуть, погано розвинений окомір.

 3. Люди стануть гірше розпізнавати письмовий текст.

4. Почнуть менше вчити орфографію, пунктуацію та граматику,

 5. Без письма ми гірше формулюватимемо свої думки.

 6. У нас буде погана уява.

7. Діти в принципі стануть гірше вчитися і запам'ятовувати.

 Вважають, що людство у його прогресі незмінно йде шляхом прогресу І що кожна нова придбана навичка або втрачена стара врешті-решт призводить до хорошого. 

Але з відмовою від письма це правило може не спрацювати. Тому що зекономлених на чистописанні в перших класах годин навряд чи вистачить, щоб набути серйозного вміння або важливих знань. А ось для того, щоб втратити корисну для загального розвитку практику, як письма від руки, їх виявиться достатньо.

Галина Чепелянська, вчитель англійської мови

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Свято Святого Миколая

6 грудня наш ліцей наповнився радістю і святковим настроєм, адже до кожного класу завітав особливий гість – Святий Миколай. Разом із ним діти зустріли Ведучу, Ангелів та навіть Чортеня, які підготували захопливу сценку. Учні із захопленням брали участь у дійстві, співали пісні та відповідали на запитання персонажів. Атмосфера у класах була сповнена щирих усмішок і веселощів. Свято залишило незабутні спогади в серцях дітей. Ми дякуємо Святому Миколаю та його команді за подаровану радість та нагадування про важливість доброти й щирості. Чекаємо на наступний рік, щоб знову зустріти святого чудотворця! Хіврич Вікторія, педагог-організатор

Сучасні інструменти професійної орієнтації

У кожної людини є свобода вибору. Вибір існує щоденно, щохвилини. Різний за своєю серйозністю. Неоднаковий за своїми наслідками. На інтерактивному уроці, учні 11-х класів, разом з Наталією Веселою спеціалістом Фастівської філії Київського обласного центру  зайнятості виконали вправи для усвідомленого професійного вибору та визначили, що професія – це живий організм! Зробити правильний вибір для майбутнього життя з урахуваннями  МОЖУ – БУДУ – ТРЕБА – це дуже важливо!  Вибір професії – чи не найголовніший чинник того, як складеться твоє подальше життя та як ти в ньому будеш себе почувати. Адже всім хочеться не лише заробляти гроші, але й реалізувати свій потенціал та отримувати справжнє задоволення від своєї діяльності. Обираючи «романтичну професію» варто зважати, що  можна залишитися з нею на одинці протягом життя. На уроці учні називали «Найважливіші професії», «Професії, які завжди потрібні», «Забуті професії», «Найпрестижніші професії». Також учні мали можливість...

Проєкт Girls Go Circular у нашому закладі

Girls Go Circular – це освітній проєкт, що фінансується ЄС та надає дівчатам у віці 14-19 років з усієї Європи цифрові та підприємницькі навички за допомогою програми онлайн-навчання з питань циркулярної економіки. Проєкт сприяє досягненню цілей політики гендерної рівності та, зокрема, Дії №13 Плану дій з цифрової освіти на 2021-2027 роки – «Заохочення участі жінок у STEM». Girls Go Circular тісно співпрацює з флагманською ініціативою EIT Deep Tech Talent Initiative, впроваджуючи теми глибоких технологій у шкільні програми по всій Європі. Вона залучає учнів до практичної діяльності, індивідуальної та групової, мотивує їх до пошуку рішень основних суспільних викликів. Мета – дати дівчатам можливість стати рушіями змін у цифровому та зеленому переході та заохотити їх до вивчення STEM-дисциплін, попри гендерні стереотипи, пов'язані з цими галузями. 29 січня 2025 року учениці 8А, 10Б, 11А класів стали учасницями тренінгу Цифрові та підприємницькі навички для економіки замкненого циклу....