Перейти до основного вмісту

Веснянки співаймо - весну закликаймо

Веснянки - це пісні молодості і краси. З часом веснянки втратили ознаки обрядовості, та ввійшли до молодіжного репертуару як лірично-побутові пісні. Тільки у веснянках ми знаходимо те, що давно втрачено в піснях інших жанрів - зачароване відчуття єдності людини з природою.

Веснянки – це календарно-обрядові пісні, які мають закличний характер і сприймаються як звертання до весни, до істот та речей, що асоціюються з нею. Як видно з самої назви, це -  пісні на честь приходу весни, здавна відомі багатьом народам. Веснянки  - найцікавіші за змістом, емоційно найбагатші фольклорно-пісенні твори, тісно пов’язані з календарем сільськогосподарських робіт та родинним побутом трудівників. Вони виконувались упродовж усіх весняних свят, не присвячуватися спеціально  до певного конкретного дійства. Тому термін «веснянка» часто використовується як загальне означення всіх жанрових різновидів цього періоду.

Виконання веснянок часто пов’язано з грою, хороводом, сценічною дією. Наприклад, у грі «Подоляночка» усі стають в коло і рухаються в такт мелодії, а одна дівчина (подоляночка) сидить навпочіпки в середині кола й жестами відтворює сюжет пісні «Десь тут була подоляночка». На останніх словах подоляночка вибирає когось із кола. І гра починається спочатку. Нерідко дівчата діляться на два гурти (гра «Просо»), беруться за руки. Після кожного куплету дівчина з одного ряду перебігає до іншого («А ми просо сіяли, сіяли, ой дід-ладо сіяли, сіяли»).

2-х та 3-х класів нашого ліцею з березня брали  участь у проєкті «Веснянки співаймо - весну зустрічаймо». Зазвичай веснянки виконують з початком весни до Великодня.  На уроках музичного мистецтва учні познайомилися з особливостями веснянок, закличок, гаївок. Діти активно брали участь у водінні хороводів «Подоляночка», «кривих танців», познайомилися зі старовинними піснями-іграми, наприклад: «Скакали дикі кози», «А ми просо сіяли», «Вербовая дощечка» та інші. Творчість учнів проявилася у виготовленні ляльки «Веснянки» з паперової серветки. А з яким задоволенням діти грали в «Струмочка»!

Знайомство учнів з піснями календарно-обрядового циклу, активна участь у виконанні це збереження традицій та культурної спадщини українського народу.

Весняна обрядовість пройшла довгий шлях розвитку. Головним святом весняного циклу є  Великдень (Воскресіння Господнє) — найбільше християнське свято. Розучування пісень про Великдень, писанку, крашанку- це продовження проєкту.

Ірина Селіванова, вчителька мистецтва







Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Проєкт Girls Go Circular у нашому закладі

Girls Go Circular – це освітній проєкт, що фінансується ЄС та надає дівчатам у віці 14-19 років з усієї Європи цифрові та підприємницькі навички за допомогою програми онлайн-навчання з питань циркулярної економіки. Проєкт сприяє досягненню цілей політики гендерної рівності та, зокрема, Дії №13 Плану дій з цифрової освіти на 2021-2027 роки – «Заохочення участі жінок у STEM». Girls Go Circular тісно співпрацює з флагманською ініціативою EIT Deep Tech Talent Initiative, впроваджуючи теми глибоких технологій у шкільні програми по всій Європі. Вона залучає учнів до практичної діяльності, індивідуальної та групової, мотивує їх до пошуку рішень основних суспільних викликів. Мета – дати дівчатам можливість стати рушіями змін у цифровому та зеленому переході та заохотити їх до вивчення STEM-дисциплін, попри гендерні стереотипи, пов'язані з цими галузями. 29 січня 2025 року учениці 8А, 10Б, 11А класів стали учасницями тренінгу Цифрові та підприємницькі навички для економіки замкненого циклу....
Сьогодні, 17 січня, відбулася контактна онлайн зустріч зі студентами школи нашого міста-побратима - Суонлі (Велика Британія🇬🇧). Наші діти особисто познайомились з британською молоддю та обмінялися своїм життєвим досвідом. Учням нашого ліцею випала чудова можливість представити британцям наше місто.  Школярі розповіли британським студентам про історію нашого міста, визначні місця та людей, чиї імена повʼязані з Фастовом.  Діти отримали цікавий та інтерактивний досвід, мали нагода практично застосувати свої знання з англійської мови, поспілкувавшись з іноземцями. Подібні зустрічі відбуватимуться і в майбутньому, що зміцнюватиме наші звʼязки та допоможе налагодити контакт з британським містом-побратимом Суонлі. Учасники проекту  Ангеліна Данілова Віра Войтенко  Герман Черников Дарія Руденко  Кіріл Протченко Координатори проекту  Наталія Абрамцева  Олена Забара Наталія Абрамцева, вчитель англійської мови

Навчання навичкам першої допомоги

Перша допомога — це дії спрямовані на збереження життя і здоров’я постраждалого до моменту надання йому професійної допомоги. В реаліях сьогодення такі знання та навички необхідні кожному. Учні 8А класу стали учасниками інформаційної сесії з мінної небезпеки та майстер-класу із першої допомоги від провідного інспектора Фастівського РУ ГУ ДСНС України в Київській області Шульги Івана Сергійовича та тренера Києво-Святошинської районної організації Товариства Червоного Хреста України Микити. На інформаційній сесії школярі дізналися, як розпізнати вибухонебезпечні предмети, уникати небезпеки та правильно діяти в разі її виявлення. Крім того, учні ознайомилися з базовими техніками порятунку життя. Ці знання можуть стати життєво важливими, адже безпека дітей — наш спільний пріоритет! Дякуємо за співпрацю! Ірина Мельнічук, класний керівник 8А класу