Перейти до основного вмісту

Веснянки співаймо - весну закликаймо

Веснянки - це пісні молодості і краси. З часом веснянки втратили ознаки обрядовості, та ввійшли до молодіжного репертуару як лірично-побутові пісні. Тільки у веснянках ми знаходимо те, що давно втрачено в піснях інших жанрів - зачароване відчуття єдності людини з природою.

Веснянки – це календарно-обрядові пісні, які мають закличний характер і сприймаються як звертання до весни, до істот та речей, що асоціюються з нею. Як видно з самої назви, це -  пісні на честь приходу весни, здавна відомі багатьом народам. Веснянки  - найцікавіші за змістом, емоційно найбагатші фольклорно-пісенні твори, тісно пов’язані з календарем сільськогосподарських робіт та родинним побутом трудівників. Вони виконувались упродовж усіх весняних свят, не присвячуватися спеціально  до певного конкретного дійства. Тому термін «веснянка» часто використовується як загальне означення всіх жанрових різновидів цього періоду.

Виконання веснянок часто пов’язано з грою, хороводом, сценічною дією. Наприклад, у грі «Подоляночка» усі стають в коло і рухаються в такт мелодії, а одна дівчина (подоляночка) сидить навпочіпки в середині кола й жестами відтворює сюжет пісні «Десь тут була подоляночка». На останніх словах подоляночка вибирає когось із кола. І гра починається спочатку. Нерідко дівчата діляться на два гурти (гра «Просо»), беруться за руки. Після кожного куплету дівчина з одного ряду перебігає до іншого («А ми просо сіяли, сіяли, ой дід-ладо сіяли, сіяли»).

2-х та 3-х класів нашого ліцею з березня брали  участь у проєкті «Веснянки співаймо - весну зустрічаймо». Зазвичай веснянки виконують з початком весни до Великодня.  На уроках музичного мистецтва учні познайомилися з особливостями веснянок, закличок, гаївок. Діти активно брали участь у водінні хороводів «Подоляночка», «кривих танців», познайомилися зі старовинними піснями-іграми, наприклад: «Скакали дикі кози», «А ми просо сіяли», «Вербовая дощечка» та інші. Творчість учнів проявилася у виготовленні ляльки «Веснянки» з паперової серветки. А з яким задоволенням діти грали в «Струмочка»!

Знайомство учнів з піснями календарно-обрядового циклу, активна участь у виконанні це збереження традицій та культурної спадщини українського народу.

Весняна обрядовість пройшла довгий шлях розвитку. Головним святом весняного циклу є  Великдень (Воскресіння Господнє) — найбільше християнське свято. Розучування пісень про Великдень, писанку, крашанку- це продовження проєкту.

Ірина Селіванова, вчителька мистецтва







Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Свято Святого Миколая

6 грудня наш ліцей наповнився радістю і святковим настроєм, адже до кожного класу завітав особливий гість – Святий Миколай. Разом із ним діти зустріли Ведучу, Ангелів та навіть Чортеня, які підготували захопливу сценку. Учні із захопленням брали участь у дійстві, співали пісні та відповідали на запитання персонажів. Атмосфера у класах була сповнена щирих усмішок і веселощів. Свято залишило незабутні спогади в серцях дітей. Ми дякуємо Святому Миколаю та його команді за подаровану радість та нагадування про важливість доброти й щирості. Чекаємо на наступний рік, щоб знову зустріти святого чудотворця! Хіврич Вікторія, педагог-організатор

Сучасні інструменти професійної орієнтації

У кожної людини є свобода вибору. Вибір існує щоденно, щохвилини. Різний за своєю серйозністю. Неоднаковий за своїми наслідками. На інтерактивному уроці, учні 11-х класів, разом з Наталією Веселою спеціалістом Фастівської філії Київського обласного центру  зайнятості виконали вправи для усвідомленого професійного вибору та визначили, що професія – це живий організм! Зробити правильний вибір для майбутнього життя з урахуваннями  МОЖУ – БУДУ – ТРЕБА – це дуже важливо!  Вибір професії – чи не найголовніший чинник того, як складеться твоє подальше життя та як ти в ньому будеш себе почувати. Адже всім хочеться не лише заробляти гроші, але й реалізувати свій потенціал та отримувати справжнє задоволення від своєї діяльності. Обираючи «романтичну професію» варто зважати, що  можна залишитися з нею на одинці протягом життя. На уроці учні називали «Найважливіші професії», «Професії, які завжди потрібні», «Забуті професії», «Найпрестижніші професії». Також учні мали можливість...

Проєкт Girls Go Circular у нашому закладі

Girls Go Circular – це освітній проєкт, що фінансується ЄС та надає дівчатам у віці 14-19 років з усієї Європи цифрові та підприємницькі навички за допомогою програми онлайн-навчання з питань циркулярної економіки. Проєкт сприяє досягненню цілей політики гендерної рівності та, зокрема, Дії №13 Плану дій з цифрової освіти на 2021-2027 роки – «Заохочення участі жінок у STEM». Girls Go Circular тісно співпрацює з флагманською ініціативою EIT Deep Tech Talent Initiative, впроваджуючи теми глибоких технологій у шкільні програми по всій Європі. Вона залучає учнів до практичної діяльності, індивідуальної та групової, мотивує їх до пошуку рішень основних суспільних викликів. Мета – дати дівчатам можливість стати рушіями змін у цифровому та зеленому переході та заохотити їх до вивчення STEM-дисциплін, попри гендерні стереотипи, пов'язані з цими галузями. 29 січня 2025 року учениці 8А, 10Б, 11А класів стали учасницями тренінгу Цифрові та підприємницькі навички для економіки замкненого циклу....