Перейти до основного вмісту

Літературна сторінка

 


Осінній триптих

А вересень не поспішає 

А вересень не поспішає

Узяти свої акварелі

Й неквапно пройтись тихим гаєм,

Де більше не чуються трелі;

 

Де стигла ожина привабна

Аж проситься просто до жменьки

І де під старими дубами

Ховаються перші опеньки;

 

Де промені сиплються рясно

На листя ще й досі зелене

І де у цю пору прекрасну

Знов муза чекає на мене.

 

В жовтневій безмовній діброві

В жовтневій безмовній діброві,

Де пташки не чути вже зовсім

Й дерева стоять кольорові,

Я вчора побачила осінь.

 

Сумна, благородна та мила

В кораловім, з ягід намисті

Тихесенько осінь ходила,

Фарбуючи пензликом листя.

 

Берези були золотими.

Осики – в рожевій короні,

А берести й клени між ними

Стояли яскраво-червоні.

 

Тепер чарівницю не можу

Забути я навіть і досі:

На Лесину Мавку так схожа

Прекрасна, засмучена осінь.

 

Листопад

Вітер грає на струнах кватирки

Монотонні акорди осені.

Пахне димом і тугою гірко

В прохолодній осінній просині.

 

З кожним ранком розкішні пейзажі

Виглядають все більше сірими.

Незабаром останній лист ляже

На потоптані рвані килими.

 

Промайнула осіння хуртеча.

День короткий, якийсь спотворений:

Ось був ранок, а тут уже вечір

Налітає безжальним вороном.

 

Я ж чекаю, принаймні, хоч грудня

З його білою скатертиною,

Аби стали світлішими будні,

Що юрбою ідуть невпинною.

 

Ну а поки хазяйка тут осінь,

Хмари-рядна вгорі розвішує,

В шибку стукає краплями косо

І у гості заходить з віршами.

Наталя Соловйова, вчителька німецької мови



 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Проєкт Girls Go Circular у нашому закладі

Girls Go Circular – це освітній проєкт, що фінансується ЄС та надає дівчатам у віці 14-19 років з усієї Європи цифрові та підприємницькі навички за допомогою програми онлайн-навчання з питань циркулярної економіки. Проєкт сприяє досягненню цілей політики гендерної рівності та, зокрема, Дії №13 Плану дій з цифрової освіти на 2021-2027 роки – «Заохочення участі жінок у STEM». Girls Go Circular тісно співпрацює з флагманською ініціативою EIT Deep Tech Talent Initiative, впроваджуючи теми глибоких технологій у шкільні програми по всій Європі. Вона залучає учнів до практичної діяльності, індивідуальної та групової, мотивує їх до пошуку рішень основних суспільних викликів. Мета – дати дівчатам можливість стати рушіями змін у цифровому та зеленому переході та заохотити їх до вивчення STEM-дисциплін, попри гендерні стереотипи, пов'язані з цими галузями. 29 січня 2025 року учениці 8А, 10Б, 11А класів стали учасницями тренінгу Цифрові та підприємницькі навички для економіки замкненого циклу....
Сьогодні, 17 січня, відбулася контактна онлайн зустріч зі студентами школи нашого міста-побратима - Суонлі (Велика Британія🇬🇧). Наші діти особисто познайомились з британською молоддю та обмінялися своїм життєвим досвідом. Учням нашого ліцею випала чудова можливість представити британцям наше місто.  Школярі розповіли британським студентам про історію нашого міста, визначні місця та людей, чиї імена повʼязані з Фастовом.  Діти отримали цікавий та інтерактивний досвід, мали нагода практично застосувати свої знання з англійської мови, поспілкувавшись з іноземцями. Подібні зустрічі відбуватимуться і в майбутньому, що зміцнюватиме наші звʼязки та допоможе налагодити контакт з британським містом-побратимом Суонлі. Учасники проекту  Ангеліна Данілова Віра Войтенко  Герман Черников Дарія Руденко  Кіріл Протченко Координатори проекту  Наталія Абрамцева  Олена Забара Наталія Абрамцева, вчитель англійської мови

Навчання навичкам першої допомоги

Перша допомога — це дії спрямовані на збереження життя і здоров’я постраждалого до моменту надання йому професійної допомоги. В реаліях сьогодення такі знання та навички необхідні кожному. Учні 8А класу стали учасниками інформаційної сесії з мінної небезпеки та майстер-класу із першої допомоги від провідного інспектора Фастівського РУ ГУ ДСНС України в Київській області Шульги Івана Сергійовича та тренера Києво-Святошинської районної організації Товариства Червоного Хреста України Микити. На інформаційній сесії школярі дізналися, як розпізнати вибухонебезпечні предмети, уникати небезпеки та правильно діяти в разі її виявлення. Крім того, учні ознайомилися з базовими техніками порятунку життя. Ці знання можуть стати життєво важливими, адже безпека дітей — наш спільний пріоритет! Дякуємо за співпрацю! Ірина Мельнічук, класний керівник 8А класу